خوف فولاد سازن از نوسانات بوجود آمده در سال 97
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در حالی فولاد سازان سال جدید را ترس و واهمه شروع کرده اند که خوف نوسانات قیمت ارز موجب شده تا آن ها احساس تعلل کرده که اقتصا کشور به کدام سمت پیش خواهد رفت. همچنین از طرفی دیگر شرایط مطلوبی که در سال گذشته در زمینه صادرات برای آن ها بوجود آمد باعث شده تا ان ها امیدوار باشند به ادامه این روند طی سال جاری و سوالی که در ذهن آن ها می گذرد این که آیا این روند صادرات ادامه دار خواهد بود یا خیر؟ اگر چه در این بین تحولات بین‌المللی، مهم‌تر از عوامل داخل به نظر می‌رسد.
عامل توقف تولید، نوسان نرخ ارز

فرهاد منفرد، کارشناس بخش فولاد با اشاره به شرایط بازار در سال 97 عنوان کرد: وضعیت اقتصاد کشور طی سال جاری به نحوی در حال پیش روی است که به وضوح نمی توان سال 97 را پیش بینی کرد. یکی از دلایلی که اقتصاد و صنعت کشور را با مشکل مواجه می سازد، نوسانات نرخ ارز می باشد. به دنبال این نوسانات در قیمت ارز اکثر کارخانه های فولادی تولید خود را در سال جدید متوقف کرده اند زیرا بیشتر آن ها در حال سردرگمی بسر می برند و نمی دانند در صورت تولید محصولاتشان فروش خواهد رفت و یا این که قرار است در انبار ها بماند.

همچنین این نوسانات موجب شده تا فولاد سازان تا خرداد ماه هم ترس از تولید محصولاتشان داشته باشند زیرا فروردین در حال تمام شدن است و بیشتر واحد های تولیدی احتمالا در اردیبهشت ماه نیز تولیدی نخواهند داشت.
اگرچه این توقف تولید تنها می تواند از سوی تولید کنندگان کوچک صورت گیرد و تولید کنندگان بزرگ نمی توانند تولیداتشان را متوقف کنند.
فرهاد منفرد در آخر خاطر نشان کرد:

منفرد در ادامه خاطرنشان کرد: در مجموع، آغاز سال ۹۷ با نوسان نرخ ارز، باعث شده تا رکود بر بازار حاکم شود. از طرفی دیگر مسائل زیرساختی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و بازار مسکن نیز همچنان در رکود به سر می‌برد. به همین دلیل در صوتی که تصمیم جدی درباره تحولات به‌جود آمده گرفته نشود، بعید به نظر می‌رسد امسال را همانند سال گذشته، شاهد رونق فولادی‌ها در کشور باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید





:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: